Παρασκευή, 7 Ιανουαρίου 2011

Η γλώσσα και η διδασκαλία της ήτοι «Η γλωσσική διδασκαλία του μέλλοντος. Το μέλλον της γλωσσικής διδασκαλίας»

 Όχι μόνο αξίζει να διαβαστεί απ'όλους μας συνάδελφοι , αλλά πιστέυω ότι πρέπει να διαδοθεί σε όσους περισσότερους/ες γίνεται! Τα λόγια είναι περιττά, μιλάει ο δάσκαλος!!!

 Χρίστος Λ. Τσολάκης

Αν, φίλες και φίλοι, παρατηρήσετε το θέμα, θα διαπιστώσετε ότι θεματικό του κέντρο δεν είναι ούτε η γλώσσα ούτε το μέλλον αλλά η διδασκαλία σε σχέση με τη γλώσσα και το μέλλον. Αν αυτή, η διδασκαλία, προσδιοριστεί σωστά, τότε θα φωτιστούν αυτόχρημα οι σχέσεις της με τη γλώσσα και το μέλλον. Κι αυτό θα δοκιμάσω να κάνω, να δώσω μιαν άλλη διάσταση στη διδασκαλία, η οποία διάσταση δεν έχει να κάνει με τις θεωρίες περί διδασκαλίας, μεθοδολογίας, διδακτικής και με άλλα ηχηρά παρόμοια, για να θυμίσω λίγον Καβάφη, που δοξάζουν τους παιδολόγους και τους διδακτικολόγους των πανεπιστημίων, από τη μια, και τρομοκρατούν, από την άλλη, τους φοιτητές και τους νέους δασκάλους. Πώς θα διδάξουν αυτοί και πως θα σταθούν σωστά μέσα στην τάξη, κατά πώς υπαγορεύουν τα θεωρητικά συγγράμματα των πανεπιστημιακών «σοφών»; Και πώς θα τους κρίνει το άλλο θύμα αυτής της σοβαροφανούς αντίληψης, ο δύσμοιρος σχολικός σύμβουλος; Το πράγμα, όπως καταλαβαίνετε, δεν παραπέμπει μόνον στον Καβάφη, αλλά και στους μεγαλόσχημους ήρωες του «Μικρού Πρίγκιπα», αυτού του αριστουργήματος του Saint Exupery.
Δεν απορρίπτω, φυσικά, κανένα από τα συγγράμματα αυτά και δεν υποτιμώ κανέναν από τους «σοφούς» που τα γράφουν.
Η συνέχεια στα: Downloads

2 σχόλια:

  1. Αγαπητέ μου φίλε, ξεκίνησα να διαβάζω αυτό το σημείωμα έχοντας την εντύπωση πως κάτι σπουδαίο θα ανακαλύψω...! Δυστυχώς, δεν είδα, στη συνέχεια, ...τίποτα το καινούριο και σημαντικό. Το χειρότερο όμως είναι πως δεν κατάλαβα, τι θέλει να πει ..."ο ποιητής"!
    Φίλε μου, μη φανταστείς πως έχω τη διάθεση να σε ειρωνευτώ ή να "πουλήσω πνεύμα"!
    Σοβαρά μιλάω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο "ποιητής" φίλε Αντώνη είναι μεγάλος δάσκαλος για μένα.Ο καθένας παίρνει ό,τι νομίζει ή και τίποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή