Η αύξουσα ιδεολογικά σημασία της “διά βίου μάθησης” είναι  χαρακτηριστική. Από τη  στιγμή που αποδυναμώνεται το αίτημα για  μια  “διά βίου εργασία”, δηλαδή για μια κατοχυρωμένη “διά βίου επιβίωση”, η  θέσπιση  “ευκαιριών” για τη συνεχή γνωσιακή αυτοβελτίωση όλων έχει ως  αποτέλεσμα την  εμπέδωση της υποβολιμαίας ιδέας ότι όλοι  οι άνθρωποι  είναι πάντα σε θέση να προδιαγράψουν το μέλλον τους. 
Ετσι, η παιδεία δεν νοείται πια ως αδιαίρετο δημόσιο αγαθό, αλλά ως σύστημα εξυπηρέτησης εξατομικευμένων σχεδίων, προοπτικών και συμφερόντων. Σε αυτήν ακριβώς τη συγκυρία εντάσσεται η γενικευμένη επιχείρηση δυσφήμησης και υπονόμευσης της δημόσιας εκπαίδευσης και του αυτόνομου δημόσιου πανεπιστημίου. Στο όνομα του ελεύθερου ανταγωνισμού, η παιδεία θα πρέπει να υποταχθεί στα κελεύσματα της ελεύθερης αγοράς συντονιζόμενη με επιχειρηματικά συμφέροντα και αποδεικνύοντας αδιάλειπτα την παραγωγική της αποτελεσματικότητα. Ανεξάρτητα από την τυπική δομή της, η εκπαίδευση δεν καλείται να ομογενοποιήσει την κοινωνία, αλλά να την κατακρεουργήσει στα ανταγωνιστικά άτομα από τα οποία πρέπει να συντίθεται. Σε αυτό ακριβώς συνοψίζεται ο εκπαιδευτικός συγχρονισμός». 16/01/2011
ΤΑ ΝΕΑ-Βιβλιοδρόμιο 
Ετσι, η παιδεία δεν νοείται πια ως αδιαίρετο δημόσιο αγαθό, αλλά ως σύστημα εξυπηρέτησης εξατομικευμένων σχεδίων, προοπτικών και συμφερόντων. Σε αυτήν ακριβώς τη συγκυρία εντάσσεται η γενικευμένη επιχείρηση δυσφήμησης και υπονόμευσης της δημόσιας εκπαίδευσης και του αυτόνομου δημόσιου πανεπιστημίου. Στο όνομα του ελεύθερου ανταγωνισμού, η παιδεία θα πρέπει να υποταχθεί στα κελεύσματα της ελεύθερης αγοράς συντονιζόμενη με επιχειρηματικά συμφέροντα και αποδεικνύοντας αδιάλειπτα την παραγωγική της αποτελεσματικότητα. Ανεξάρτητα από την τυπική δομή της, η εκπαίδευση δεν καλείται να ομογενοποιήσει την κοινωνία, αλλά να την κατακρεουργήσει στα ανταγωνιστικά άτομα από τα οποία πρέπει να συντίθεται. Σε αυτό ακριβώς συνοψίζεται ο εκπαιδευτικός συγχρονισμός». 16/01/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου