Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Ασκήσεις επί χάρτου!-Σχέδιο διδασκαλίας

Σαν από καιρό έψαχνε την έξοδό του...
To παρόν σχέδιο διδασκαλίας δεν είχε την τιμή(;)να εφαρμοστεί από εμένα αν και είμαι ο υπεύθυνος δημιουργός του.Διάφορες συγκυρίες καθυστέρησαν την εφαρμογή του(οπότε θα είχα και τις παρατηρήσεις μου)και στη συνέχεια μετατέθηκε..στις καλένδες! Σίγουρα θα βρείτε πολλά τρωτά σημεία. Ίσως όμως βρείτε και κάποιες ιδέες που θα σας αρέσουν. Γι' αυτό άλλωστε το παραδίδω στην κρίση σας.Δεν ευαγγελίζεται το καινούριο(άλλωστε τι έμεινε ανείπωτο).
 Δίνει  τη δυνατότητα εφαρμογής του στο πλαίσιο της Ευέλικτης ζώνης όπου τα πράγματα,είναι πιο χαλαρά και οι δημιουργικές δυνάμεις των μαθητών λιγότερο εγκλωβισμένες. Το σχέδιο κατά ένα περίεργο τρόπο δεν έχει ίχνος από ΤΠΕ!

 


Το άρθρο που χρησιμοποιήθηκε ασχολείται με το τεράστιο περιβαλλοντικό πρόβλημα των πλαστικών σακουλών. (Μάλιστα προχτές διάβασα στην εφημερίδα Καθημερινή ένα παραπλήσιο πολύ ενδιαφέρον άρθρο, όπου ένα πιτσιρικάς έκανε τη δική του επανάσταση κηρύσσοντας τον πόλεμο στα πλαστικά καλαμάκια!).  Στο κείμενο ο δημοσιογράφος μας παρουσιάζει σταδιακά την αφύπνιση της οικολογικής συνείδησης της ηρωίδας. Πώς από τον εφησυχασμό περνά στη δράση.
Μπορεί λοιπόν να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο ενός προαιρετικού περιβαλλοντικού προγράμματος με θέμα τα απορρίμματα ή την ρύπανση του περιβάλλοντος στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη, όσο και αυτόνομα στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης. Επίσης θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην ενότητα της Ε΄ τάξης από το βιβλίο της Γλώσσας, «Της γλώσσας, ρόδι και ροδάνι», στην πρώτη ενότητα, με τίτλο, «Ο φίλος μας το περιβάλλον», σελ.8-20.
Πρόκειται για  αυθεντικό κείμενο που είναι δυνατόν να συναντήσουν στον ευρύτερο κοινωνικό τους περίγυρο. Επιπλέον μας δίνει την ευκαιρία για προφορική έκφραση των παιδιών, αφού στο θέμα  μπορούν να αξιοποιηθούν για διάλογο οι εμπειρίες που κουβαλούν οι μαθητές από τη ζωή τους.